Loppis modell större

                                                             130414

 

Pomona Swap Meet

 

Söndag morgon och tidig avfärd. Tommy och Dave drog iväg redan i femtiden medan jag var kvar en timme till. Jag plockade upp Dennis vid skolan klockan 06.10 för vidare färd, först till Crestline där vi träffade Anton, Fabian, Zech och Cody. Dessutom så kom även Joe Black med sonen Zack och hans kompis Jesus. Efter en kort samling så åkte vi iväg genom dimman neröver berget mot Pomona.

 

 

1161s Dagens frukostställe

 

Joe Black hade hittat ett par nya frukostställen som han kunde rekommendera. Efter att ha frågat grabbarna om dom ville ha mycket eller inte lika mycket mat så valde han det här stället.

 

 

1166s Breakfast Burrito

 

Anton var alldeles lyrisk över maten. Det var både gott och mycket och dessutom billigt tyckte han. "Helt otroligt, det var ju mat för två" sade han. Ändå så var det inte en smula kvar på faten. Dom har ju lite kapacitet dom här grabbarna.

 

 

1168s Zack Black och hans kompis Jesus

 

Zack är ju som sagt son till Joe och Shelly Black på Davis och dessutom en av våra tidigare utbyteselever. Han var med på utbytet för tre år sedan.

 

Så var vi då framme vid Pomona Swap Meet. Jag tror att det är världens största loppmarknad för den här typen av saker. Det säljs allt från rostiga muttrar till totalrenoverade bilar för hundratusentals kronor. Även fast Tommy var där runt halv sju och sprang runt som ett skållat troll så hann han inte runt hela området innan dom stängde. Igår klagade han dessutom på träningsvärk.

 

 

1174s Diverse prylar

 

Ibland kan man ju undra vad det är som dom har dragit med sig till swappet. Jag tycker ibland i min okunskap att det verkar vara bara skrot men det säljs en hel del ändå.

 

 

1175s Mera grejor

 

När vi kommit in på området och haft en kort samling så försvann alla fem grabbarna bort i vimlet och vi såg dom inte mer. Dave pratade dock med Cody innan vi avslutade för dagen. Dom skulle då åka vidare till Victoria Gardens för att shoppa. Vad dom köpte är jag lite osäker på men jag tror att Fabian i alla fall köpte en I-Pad.

 

 

1178s Lamborgini

 

Vad är nu detta? En katt bland hermelinerna. Skämt åsido så finns det en del annat än amerikanska bilar på Swap Meetet.
 
 

1183s Blank och fin

 

Jag såg ingen prislapp på den här bilen men man skulle nog få bra mycket bil för dom pengarna där hemma.

 

 

1184s Nu är det hjul igen

 

Det var bra många som sålde däck och fälgar också. Både begagnade och nya. Här är i alla fall en vy över ett av försäljningsställena.

 

 
1186s Grillar till lite olika chevor
 
 

1187s Stålkastare

 

Här kunde man köpa nya strålkastare och baklyktor om man hade behov av det. Jag tror mig kunna identifiera ett par strålkastare till min Ford längs ner till vänster på bilden. Själv hade jag turen att jag kunde köpa mina av Joe på Davis. Två stycken nya strålkastare för under tusen kronor. Det är ju så billigt så man tror inte att det är sant.

 

 

1190s Hembygge?

 

Vad är nu detta för ett fordon? Jag vet inte men det stog Indian i fronten på den. Dessutom så var det flera handskrivna skyltar där det stog, yes handmade, på den. Jag ska vid tillfälle konsultera Tommy i frågan. Det han inte vet om olika bilmodeller är inte värt att veta.

 

 

1199s Kromet blixtrade i dess nos.

 

Kommer ni ihåg vilken sång som innehöll den textsnutten. Bilens lack den glänste och kromet blixtrade i dess nos. Var det inte rosen med han Arne "Rosen" Qvick?

 

 

1200s Chrysler

 

När vi skulle åka därifrån så åkte vi till ett ställe som heter Sylmar för att hälsa på hemma hos en kille som Tommy känt sen länge. Han heter i alla fall Leif och har sina rötter i Brunflo. Han har bott här i Californien i många år, sen tidigt 80-tal. Vad jag skulle komma till var i alla fall att jag liftade med Leif i bilen här ovanför när vi åkte hem till honom.

 

 

1207s Extrembygge????

 

Vad är grejen med att göra en sån här ombyggnation? Jag förstår i alla fall inte meningen med det.

 

 

1209s Daves monstertruck

 

För er som inte sett några bilder på den här bilen tidigare så kan jag bara säga att jag, som är 183 cm i strumplästen, gärna skulle vilja ha en stege när jag ska kliva in i den.

 

 

1217s Humming bird

 

Är det någon mer än jag som kan skryta över att ha fotograferat en kolibri liggande på ägg. Det kändes i alla fall lite speciellt när man gjort det. Den lilla krabaten hade i alla fall sitt bo en meter utanför Leifs köksfönster.

 

Efter besöket hos Leif så fick vi bråttom till flygplatsen för att hämta Kjell-Åke, våran chef. När vi kom till flygplatsen så visade det sig att ingen Kjell-Åke fanns med på det flyg som han skulle ha kommit med. Hur göra nu? Vi snurrade runt som några orosandar ett bra tag innan vi beslutade oss för att leta upp ett Starbucks, för där har dom fri WiFi. Där surfade Tommy hem till hitta.se för att få tag på Kjell-Åkes hemtelefonnummer. När vi fått tag på det så ringde vi och väckte hans , Kjell-Åkes, fru och fick klart för oss att hans reserutt hade förändrats totalt på grund av problem på Frösö flygplats på morgonen. Vi fick i alla fall reda på att han skulle landa inom en halvtimme så då var det bara att återvända till LAX och vänta en liten stund så kom han.

 

 

1225s Here hi is

 

Här är han nu i alla fall. Dags för två timmars resa upp mot bergen och vårt boende i boathouse. Efter en av Dave guidad rundtur i huset så var det bara att krypa till kojs för att klara av  måndagens bestyr.

 

Med tanke på att jag var uppe klockan fem och Tommy ännu tidigare så kan man väl säga att det varit en lång dags färd mot natt.

 

Natta natta.

 

Lennart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0