Lördag hela dagen

                                                           130413

 

Vilodag!!!!?????

 

Så har vi då sovit, eller sovit och sovit, vi har i alla fall legat vår första natt här i The Boathouse. Det blev väl lite si och så med sömnen på grund av tidsomställning och så var man väl lite stel i kroppen efter resan. Efter att jag ägnat stor del av förmiddagen till gårdagens blogg så åkte jag och Tommy till skolan för att träffa Dave.

 

 

1139s Emblemet på min drömbil

 

Jag har alltid drömt om att få äga en Corvette, kanske av en något nyare modell. Jag skulle nog inte säga nej till en sån här heller om jag fick frågan.

 

 

1143s Montering av cromdetaljer

 

För att ha en meningsfull syssla idag så hjälpte vi Dave med att montera cromlister med mera på hans pappas bil. En Chevrolet Corvette av 1956 års modell.

 

 

1145s Tommy in action

 

Det som vi lade mesta krutet på var listerna på sidorna medan Dave monterade detaljer i fronten plus att han låg under instrumentbrädan ett bra tag.

 

 

1146s Besök av High Way Patrol

 

När vi som bäst höll på och jobbade fick vi besök av Garret, som han heter. Han hade väl gjort en sväng förbi för att se om Dave var på plats. Garret brukar förutom att han är polis jobba lite på Davis, mer på ideell basis. Jag passade i alla fall på att lobba för att få lite utbildningsmaterial gällande deras Don´t drink and drive projekt. Han skulle göra vad han kunde och komma förbi med det på Davis nån dag framöver. Jag kan väl också berätta att vi träffat Garret nästan varje år tidigare när vi varit här.

 

 

1149s Polisbilen

 

Dom ser ganska tuffa ut deras polisbilar med dom kraftiga påskjutsbalkarna i framänden. Om man blir stående längs med highway så kan det vara bråttom att få undan bilen och då kör dom bara upp bakom och skjuter på med polisbilen. Jag undrar vad det svenska regelverket skulle säga om en sån lösning.
 
 

1154s Det blanka är på plats

 

Dom ser ganska så uppkäftiga ut med en där grillen. Den, grillen, var i alla fall alldeles ny. Made in China, sade Dave med en viss betoning.

 

Var tyvärr tvungen att ta bort bilden p g a oro för identitetstjuvar. Tänkte aldrig på den risken.
 

1155s Kolla chassinumret

 

Sällan man ser en bil med så lågt chassinummer.

 

 

1156s Vindkraftverk och solpaneler.

 

Skolan har lagt lite energi, märkte ni ordvitsen, på att sänka sina energikostnader sen senast jag var här.

 

Vad gjorde då det unga gardet. Jo dom var ute på lite olika aktiviteter med sina kompisar. Bland annat så var dom och tittade på utsikten från bergstopparna här i området. Sen så var dom ute på lite shopping.

 

Det var väl ungefär vad som hände den här dagen.

 

Tack och hej

 

Lennart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0