Skolan

                                                          130424

 

Skolan hela dagen

 

Den här dagen var våra elever på skolan hela dagen för att ta del av undervisningen och kunna göra lite jämförelser med hur det är hemma.

 

Det dom var med på under dagen var engelska, fysik, autoshop, teckenspråk, foto och government. Alla var inte med på allt men i stort så var det dessa ämnen som dom tog del av.
 
 

1974s Oj oj oj Trucken trasig

 

Det där såg ju dyrt ut. Nej då, det var ett utmärkt tillfälle för Tommy att få instruera både Dave och några av eleverna i hur man lagar plastdetaljer.

 

 

1983s Steg nr 1

 

Det första han gjorde var att fixera delarna med hjälp av silvertape. Därefter byggde han ett första lager av plast och stålnät på baksidan.

 

 

1985s Steg nr 2

 

Börja bygga med mera plast från utsidan. Det måste göras i flera steg för att avslutas med en slipbar plast. Sen är det nästan klart. Fortsättning följer troligen i morgon.

 

 

1989s Gamla golfbilen

 

Den gamla golfbilen behöver också en liten genomgång innan helgens bravader. Det var diverse service som gjordes även på den.
 
 

1990s Cody kör vinkelslipen

 

Cody höll på med ett par plåtbitar som han skulle ha för att fästa ett par högtalare i sin bil. Mitt säkerhetstänkande blev ganska stört då han sprutade gnistregnet rakt mot ett antal kartonger som stog där, men vi var kvar ett bra tag efteråt så jag tror att vi uppfyllde reglerna för att arbeta med heta arbeten.

 

 

2000s Dimma

 

När jag var på väg hem till boathouse så började dimman att dra in över berget. Vi har ju sluppit den ända sen dom första två dagarna men nu är den här igen. Tur att jag inte behöver ut och åka ikväll.

 

Det var väl allt vad jag hade att berätta idag. I morgon blir det mer.

 

Hälsar

 

Lennart

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0