Chefen informerar

Här kommer ett första av en rad reflektioner från chefen, dvs våran rektor.

Lennart

    

 

                                                                    130415

 

Hej på er därhemma, Jetlaggen har slagit till med full kraft och efter en turbulent avfärd från frösön i söndags morse som påverkades av trasigt datasystem i planet och havererad avisningsbil så

anlände jag till Arlanda 20 min innan nästa flyg skulle avgå till Chikago längst bort på terminal 5. Språngmarsch blev det så svetten sprutade och när jag halvdöd stod vid gaten så stod en

Vakt där och kunde meddel att flyget flugit sin kos, Blev blixtsnabbt ombokad via Munchen med Lufhansa så jag anlände till LA 2 timmar senare än med det flyg som var bokat.

 

 Mina SMS hade inte gått fram så Tommy, Lennart och Dave letade med ljus och lykta efter den försvunne rektorn som satt på ett plan på väg till LA, kanske han redan åkt vidare till Guantanamo.........

 

 

1226s Han var inte så matt som han såg ut

 

Vi återförenades på flygplatsen och klättrade in i Daves MONSTERTRUCK av märket Ford, toppen på motorhuven är högre än jag, så utsikten är det inget fel på.

 

Idag har det varit föredrag för skolfolket här samt visning av skolan, mycket snälla och tillmötesgående värdar för besöket, Mexikansk middag som var lite mer än bara Tacos avslutade dagen, nu är det dags att

krama kudden inför morgondagens utmaningar.

 

I övrigt kan man bara konstatera att allt är jättestort och det finns ingen bortre gräns, han besöka en fiske och jaktbutik på väg till middagen som var som lillänge köpcentrum i storlek och med en vapenavdelning som

utan vidare hade räckt för att beväpna en Bataljon soldater........

 

Bombdådet i Boston har påverkat våra värdar påtagligt och är på allas läppar.

 

Varma hälsningar från "utvandrarna over there"

 

 

MVH

 

Kjell-Åke Skoog

Rektor JGY Fyrvalla, Fordon/Transport/IM

Tel: 070-1907323


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0