Vinterstaden

                                                                           130403

 

Skridsko och fika

 

Dagens två stora begivenheter bestod av skridskoåkning och en alltid lika välkommen fika på Wedemarks. Jag fick en liten flashback till den tiden när jag själv var elev på Wargentinskolan. Då fikade jag och några klasskamrater, Janne, Agneta och Gun, på "Wedan" minst två gånger i veckan. På den tiden klagade vi aldrig på håltimmar, det var veckans höjdpunkter. Vi kunde sitta flera timmar och surra. Givetvis så gjorde vi lite skolarbete också. Tro det om ni vill.

 

 

457s Kortbyxor i vanlig ordning

 

Jag var på väg att låna ut mina knäskydd till Dave men då hade det inte blivit lika bra bilder. Sen så är han ju ganska så försiktig när det är den här typen av aktiviteter. Annat är det när han hamnar bakom ratten i tävlingsbilen
 
 
458s Dags för första andhämtningspausen
 
 

 461s Första försöket på såna griller även för Tommy

 

 

463s Cody var lite grann som Bambi på hal is

 

Nu var det inte bara Cody som var lite ovan och stapplig. Det var vi allihop mer eller mindre. En anledning som gjorde det ännu svårare var att isen var väldigt mjuk. Skridskorna skar ner i isen minst en centimeter nästan hela tiden. Värmen börjar göra sitt.

 

 

469s En paus ute i snön

 

Det var skönt att ställa sig ute i snön för en stunds vila ibland. Man står ju betydligt stadigare där än ute på isbanan. Efter ungefär en timme var vi alla nöjda och beredd på lite fika. Dom flesta hade mer eller mindre ont i fötterna. Det känner ju på när man inte stått på skridskorna på länge eller inte alls.

 

 

477s Smaskens.... Det här ska bli gott.

 

När jag såg Antons tårtbit så gick tankarna återigen tillbaka till åren runt 1970 när jag var stammis på denna inrättning
 
 

482s Ingen tog samma som någon annan tror jag

 

Ytterligare ett minne som kom för mig var att vi alla alltid drack te. Jag vet inte om det var politiskt eller om jag inte hade vuxit upp till kaffedrickare.

 

Det var en liten sammanfattning av vad som har hänt under dagen. Nu är det bara två dagar kvar så är det dags för amerikanarna att vända hemåt.

 

Tack för idag

 

Lennart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0