Crestline

                                                                  130430

 

Crestline

 

Crestline är också en liten stad som ligger i San Bernadino Mountains. Befolkningen är ca 10770, var så 2010 i alla fall. Höjd över havet är ca 4720 fot, dvs drygt 1400 meter. I staden finns fler restauranger än genomsnittet och en annan sak som kanske inte är så positivt för dom som bor där. Den, staden, är mer utsatt för dom risker som en jordbävning kan innebära. San Andreasförkastningen ligger ju som ett band strax nedanför berget. Joe Black berättade att dom i skämtsamma ordalag brukade prata om att dom så småningom kommer att ha strandtomt. Avdelningen galghumor.

 

 

2474s Population och elevation

 

Jag måste säga att jag tycker att det är en trevlig information i dessa bergstrakter att dom talar om på vilken nivå över havet som orterna ligger. Det är också kul med informationen om antal invånare. Det är ju inte så lätt att få någon överblick över en sån här plats med tanke på topografin.

 

 
2473s Pyntat och fint
 
 

2475s Smoke shop

 

Här säljer dom enligt bättre vetande bara vanlig tobak även om namnet skulle kunna indikera något annat.
 
 

2477s Kyrka???

 

Det finns kyrkor i alla möjliga modeller och utföranden. Dessutom så finns dom allra flesta olika trosinriktningarna representerade lite överallt. Man är nog betydlig mycket starkare i sin tro i det här landet än vad vi är hemma i svedala.

 

 

2478s Restaurang

 

Som jag skrev i första avsnittet, av det här inlägget, så finns det många restauranger i den här lilla staden. Jag tror inte att man skulle hinna prova alla under dom tre veckor som vi är här även om man åt ute två gånger om dagen.

 

 

2481s Bakgata

 

Det är inte alla gator som är direkt presentabla. Ganska så slitet i vissa kvarter.

 

 

2548s Weed-butiken

 

Den här lilla butiken som döljer sin verksamhet bakom fördragna gardiner tillhandahåller mariuana "för medicinskt bruk". Om man inte har ett läkarintyg så har dom som av en händelse tillgång till en läkare också. För att vara en så liten ort så är det förvånansvärt många bilar som är dit varje dag. Det är inte ofta som det är helt tomt på parkeringen. Jag måste få påpeka att jag tycker detta är en skam för ett samhälle som säger sig vara upplyst. Den lampan måste ha brunnit ut för länge sen. Om ni undrar hur jag kan ha den kollen så ligger butiken ca 100 meter från Davis och vi passerar den flera gånger om dagen.

 

Det var lite om Crestline det.

 

Hälsar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0