Magic Mountain

                                                            130420

 

Six Flags

 

Lördag morgon och en hel dag i lekens tecken. Tidig start från skolan och avresa mot Magic Mountain där Six Flags ligger.

 

 

1730s Breda vägar

 

Även fast vägarna är så breda så blir det stopp ibland. Tänk att stå här uppe och det finns inte en lucka någonstans. Då känns det nog lite jobbigt.

 

 

1735s Intersektion

 

Det var den här vägen som rasade när det 1994 var en stor jordbävning här i Los Angeles. Kolla länken  http://www.youtube.com/watch?v=ONpBmjoAjUM

 

 

1737s Frukostdags

 

Idag ar det IHOP som fick äran att servera våran frukost. IHOP står i alla fall för International House Of Pancakes
 
 

1742s Min frukost

 

Jag ska ärligen erkänna att jag inte var speciellt hungrig ens när det var dags att äta middag klockan åtta på kvällen. Och då hade jag inte ätit nånting sen frukost.

 

 

1745s Grabbar med aptit

 

Kolla Fabians attack på tallriken. Jag pratade med Anton på väg ut och han tyckte att det var för lite mat????
 
 

1750s Infarten till parkeringen

 

Det var ett tiotal biljettkurer vid infarten så här är dom van att det kommer lite bilar när dom öppnar. Parkeringen var gigantisk och trots det så var den nästan full när vi var på väg hem på kvällen.
 
 

1752s Berg och Dal

 

Det här är bara det som rymdes på en bild. Det fanns "hur många banor som helst". Nåja, det var väldigt många i alla fall.

 

 

1761s Moose burger lodge

 

Här sålde dom Moose Burgers. Fabian hade hittat en skylt där det stod någonting om att det inte var älgkött men att dom var jättestora i alla fall.

 

 

1765s Orolig?

 

När dom andra sprang in för att åka en fritt fallattraktion så stannade Dennis utanför. Han gillade inte alls den typen av åkattraktioner.
 
 

1770s På väg upp

 

Det var några andra som inte alls tvekade inför uppgiften. Lyckan lyste i deras ögon när dom for upp i korgen.

 

 

1776s Lycka

 

Dom såg ännu lyckligare ut när dom kom ner. Premiären var avklarad.

 

 

1778s Behov av stöd??

 

Fabian såg lite mer eftertänksam ut efter första åket och höll sig i räcket. Om det behövdes? Nä, tror inte det men det såg ju lite roligt ut.
 
 

1780s Nummer två

 

Här ser ni en bild på nummer två i deras åkordning. En gammal bana byggd helt i trä. Många skruvar och spikar blir det.
 
 

1781s Lycka

 

Här hade Dennis klarat av sitt premiäråk och ser ju riktigt lycklig och avslappnad ut. Tommy skiner som en sol. Han hade filmat stor del av åket. Han måste vara helt okänslig för sånt här.

 

 

1783s Loop

 

Här var den första loopen som dom åkte i. Det blev många fler sen under dagen, det kan jag lova.

 

 

1796s Batmanbil

 

Batman var tydligen på besök. Han hade fått en egen parkering mitt inne i området.

 

 

1804s Karusell

 

Fabian och Anton ville åka lite karusell också. Där ser man hur stora dom egentligen är. Nästan huvudet större än alla andra i karusellen och det var ändå inte bara barn i den utan flertalet var nog vuxna.

 

 

1806s Yrsel

 

Efter den här såg dom i alla fall riktigt yra i kepsen ut.

 

 

1816s Radiobilar

 

Jag trodde nog att radiobilarna var ett snäpp för mesiga för dom här grabbarna men det fanns ju en ratt och en gaspedal och det räckte för att dom inte skulle kunna låta bli att åka.

 

 

1826s Mera loopar

 

Här fick dom sin beskärda del av loopar. Jag vet inte hur många det var men många var det plus någon korkskruv också.

 

 

1832s I pappas fotspår

 

Ni som läst bloggen hela tiden kanske kommer ihåg bilden på Dennis pappa när dom var ute och isfiskade. Han hade då en mössa med horn på, så nu kan Dennis gå i hans fotspår.

 

 

1833s Lycka

 

Om ni bara visste hur lyckliga och babbliga alla ungdomarna var i slutet av dagen. Dagens kommentar kom nog ändå ifrån Zeck. "Så här roligt har jag aldrig haft med en rektor" Jag vet inte vad man ska se det som ett tecken på. Kanske att vår rektor är lättsam och inte skäms för att han tycker sånt här är roligt eller att dom amerikanska gärna vill hålla lite distans till sina elever. Kanske en kombination av båda. Helt klart är i alla fall att Kjell-Åke inte tvekade inför nån av attraktionerna. När jag trodde att vi skulle åka hem så sa han plötsligt att nu är det bara träbanan en gång till kvar. När jag frågade då om han skämtade svarade han bara nej med ett leende på läpparna. 

 

 

1840s Gruppbild

 

Här är vi alla samlade på en bild förutom Kristy som höll i kameran.
 
 

1842s Wonder Woman

 

Kristy fick en cape av Zeck, vilken han vunnit i något stånd.

 

Det blev åter en lång dags färd mot natt. Innan vi var hemma så var klockan i det närmaste halv elva. Kjell-Åke hade då en stunds packning kvar att stå i eftersom det var hans sista dag i Californien. Själv satte jag mig och sorterade bilder en stund medans Tommy kröp till kojs. Han skulle ju skjutsa Kjell-Åke till flyget på morgonen efter. Avresa 05.00 - phu, tur att jag slapp.

 

Som sagt, det var en dag i lekens tecken med många lyckliga nunor.

 

Ha de

 

Lennart

                                             
                                             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0