Hemresa

                                                                  130503-04

 

Hemresa

 

Nu är det oåterkalleligen slut på vistelsen här borta i det stora landet i väster. Det är fredag morgon när vi samlas för hemresa.

 

 

2809s Packning

 

Tur att bilen är så pass rymlig när alla ska in med sina resväskor. Dom kottar som jag plockade för någon vecka sedan fanns det inte plats för i någons resväska. Om det går bra så ska Kristy skicka dom i ett annat paket som hon ska skicka till Tommys fru vid ett senare tillfälle.

 

 

2811s Stephanie och Dave

 

Stephanie är som jag tidigare berättat Daves chef. Hon är en så kallad ROP coordinator och har ansvar för dom praktiska utbildningarna. Hon var i alla fall där för att tacka för i år och hon hoppades innerligt att vi skulle träffas om ett år igen. Det här är så bra så att det måste få fortsätta uttryckte hon det.

 

 

2816s Fabian, Dennis och Zech

 

Dom amerikanska killarna var ju förstås också på plats för att vinka av oss innan vi åkte vår väg neröver berget.
 
 

2818s Kristy och Stephanie

 

Kristy, vilken lagt massor av tid och energi på det här projektet, var också där. Ett speciellt tack till dig Kristy för allt jobb du lagt ner.

 

 
 

2823s Bilköer

 

Det var tur att vi var tidigt ute den här dagen, för bitvis var bilköerna så långa som man kunde se.

 

 
 

2827s Downtown LA

 

Stundtals var det ju tur att farten blev lite begränsad, till exempel här, för då hann man ju knäppa några bilder efter vägen.

 

 

2832s Hollywood

 

På vägen ner passade vi på att göra en tur förbi Hollywood för att göra en dryg timmes rundtur där. Ser ni skylten strax nedanför mitten av bilden. Om jag inte är alldeles ute och cyklar så kan jag berätta att den skylten är tillverkad i SVEG av alla ställen. Det är för många en okänd kunskap, för mig har det dock varit en sanning sedan ett antal år. När jag försökte googla på det kunde jag dock inte få min sanning bekräftad. Är det någon som kan hjälpa mig i mitt sökande så vore jag tacksam.

 

 

2836s Stjärnor

 

Dom här stjärnorna drar massor av folk till Hollywwod boulevard
 
 

2848s Hand och fotavtryck

 

Det här torget, eller vad man ska kalla det, har jag missat vid mina tidigare besök, så det var en nyhet även för mig. Marilyn Monroe, fortfarande en ikon drygt femtio år efter sin död.
 
 

2849s Steve Mc Queen

 

Vem minns inte filmer som Bullit och Papillon
 
 

2854s Pussugna killar

 

Att man kan göra en docka så verklighetstrogen är ju helt fantastiskt. Att dessutom två artonåringar från Sverige vill pussa en docka är än mer fantastiskt. Hon måste ha haft något alldeles extra den kvinnan.

 

 

2859s LAX Airport

 

I väntan på Tommy på flygplatser i Los Angeles. Han släppte av oss där och åkte sen med hyrbilen för att lämna tillbaka den
 
 

2860s Grimasernas mästare

 

Ni som känner dom här killarna kan ju be att få titta på bilderna där Anton finns med. Det finns inte många där han inte syns med en stor grimas. Det gäller även bilder där det inte var tänkt att han skulle vara med. Den som orkar får gärna göra en sammanställning av bilderna. Då kommer många att få sig ett gott skratt.

 

 

2864s Frankfurt

 

Här sitter vi i Frankfurt och väntar på flyget hem till Sverige. Fabians paddor gick nästan varma så fort det blev ett uppehåll i andra aktiviteter
 
 

0495ss Tommy söker kontakt

 

Som jag nämnt tidigare så är Tommy en inbiten användare av sin I-Phone. Han är nästan lyrisk när han berättar om alla dess funktioner och fördelar.
 
 

0499s Lunch i Stockholm

 

Så har vi då äntligen nått Svensk mark och Arlanda flygplats. Med tanke på den förhållandevis långa väntetiden där så passade vi på att äta lunch. Alla utom Anton valde en Cesarsallad, vilken var väldigt god. Anton sparade sig inför kvällens middag, flygande Jakob, som flickvännen hade lovat att hon skulle laga åt honom.
 
 

0500s Fabian väntar på maten

 

Fabian såg med blandade känslor fram emot morgondagen då han skulle vara tillbaka på Arlanda för vidare transport till Baltikum och armbrytar-EM. Han hade lovat Tove att han skulle följa med dit som moraliskt stöd. (Det var nog inte bara det tror jag)

 

 

0501s Anton

 

Sista bilden blev lite mörk men det är i alla fall Anton. Jag försökte ta en med blixt också men då blev grimasernas mästare för svår.

 

Några timmar senare så landade vi i alla fall på Frösö Flygplats där en hel del föräldrar och flickvänner väntade på våra globetrotters.

 

Det var ungefär vad som hände på vår resa hem från Lake Arrowhead.

 

Tack igen för att ni läst detta

 

Lennart

 

                                             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0